AMD A-series – Fusion и в средния клас, част 1

юли 31st, 2011

Тестови системи

Процесори: AMD Phenom II Х4 955, А8-3850, A6-3650

Памет: 2×2 GB Corsair XMS3 DDR3-1600 8-8-8-20-1T

Дънна платка: Gigabyte 880GM-UD2H, A75M-UD2H

Графични адаптери: AMD Radeon HD 4250, 6450, 6530D, 6550D, 6550D2

Твърд диск: Western Digital Caviar Blue 1000 GB

Захранване: ThermalTake Lite Power 350W (W292), 80+

Охлаждане: AMD box, Arctic Freezer 7 Pro Rev.2

Монитор: BenQ E2220HDP, 1920х1080

Операционна система: Windows 7 Home Premium 64-bit

Драйвер: ATI Catalyst 8.862 (11.6b)

Настройки

Тестовете проведох в два режима – 1366х768 и 1920х1080. Първият според мен е по-типичната стойност, при която биха се използвали подобни графични ускорители – тази разделителна способност в момента властва при мониторите с диагонал под 20 инча, както и при много от по-старите LCD телевизори. FullHD пък ползвах просто като тест докъде може да се стигне и дали е смислена употребата в естествената резолюция за мониторите с по-голям екран и съответните телевизори.

3DMark Vantage – Новата версия 3DMark 11 не поддържа специфичните подтестове за изследване на производителността на отделните подсистеми на чипа, за това използвам до болка познатия 3DMark Vantage. Тестът се проведе в режимаPerformance.

3DMark11 – Новата версия на бенчмарка работи само в DX11 режим, за това Radeon HD 4290 беше изключен от тестовете. Използвах режима Performance.

Unigine Heaven 2 – този тест е базиран на реален графичен енджин, разработван от компанията Unigine и демонстрира възможностите на DX11, най-вече теселацията. Използвах новата версия 2.5, така че резултатите може да не са напълно сравними с предходните статии.  Настройки бяха на максимум с изключен антиалайзинг, а теселацията беше на ниво Moderate.

Aliens vs Predator Benchmark – тестът представя поредица от сцени с участието на пришълците като използва енджина на играта в DX11 режим. Използвах разделителна способност 1366х768 с Medium настройки на текстурите и сенките, изключени SSAO, Advanced Shadow Sampling и антиалайзинг, но с включена теселация и 16х анизторопна филтрация. За FullHD настройките на текстурите и сенките бяха намалени на Low.

Dragon Age 2 – отрочето на Bioware е поредната популярна ролева игра на компанията. Обновения графичен енджин използва последната версия на DirectX и натоварва графичните адаптери изключително сериозно. Тестовете бяха проведени в DX11 режим при обща настройка на качеството High за 1366х768 и Medium за 1920х1080, като Screen Space Ambient Occlusion, Diffusion Depth of Field, High Quality Blur и High Resolution Textures бяха изключени. Radeon 4290 не поддържа DX11 и работеше в DX9 режим. Кадрите бяха засичани с FRAPS при кратка разходна на открито в една от локациите на играта.

Formula 1 2010 – автомобилен симулатор от създателите на Dirt, но този път за изключително технологичния спорт на Ф1. DirectX11 се използва доста активно от графичния енджин под формата на теселация, меки сенки и изчислителни шейдери. Играта беше тествана с профила High и за двете резолюции като не се ползваше антиалайзинг. Използвах вградения тест, симулиращ състезание на една от пистите. Резултатите са усреднени от 2 изпълнения.

Just Cause 2 – Just Cause 2 е шуутър от трето лице с отворен свят, която ви предоставя много свобода на действието. Графичния енджин използва само DX10/DX10.1, като за CUDA съвместимите модели на NVidia са налични и допълнителни ефекти, като Brokeh Filter и GPU Watter. Настройките бяха средни настройки в 1366х768 и с ниски настройки в 16х АФ. Тестовете провеждах с едно от вградените демота на играта – Concrete Jungle.

Crysis 2 – наследникът на популярната игра, използвана вече 3 години като еталон за графично натоварване изненадва със доста по-оптимизирана графика, която освен че върви по-бързо, също и изглежда по-добре. Наскоро той се сдоби и с поддръжка на DX11, пакет с теселирани модели и текстури с голяма резолюция. Настройките на графиката бяха най-ниските, които колкото и странно да е в играта са отбелязани като High. Текстурите с висока резолюция бяха изключени, а Motion Blur оставих на Medium. Tеста проведох с разходка на открито засичана с FRAPS.

Dragon Age: Origins – добавих и вече поостарялата игра за представител на DX9 поколението и пример как се справят графичните адаптери с малко по-стари игри. Настройката беше Very High и за двата режима, като в 1366х768 активирах и антиалайзинг.

Страници: Предишна 1 2 3 4 Следваща