Тестови системи
Процесори: AMD Phenom II Х4 955, А8-3850, A6-3650
Памет: 2×2 GB Corsair XMS3 DDR3-1600 8-8-8-20-1T
Дънна платка: Gigabyte 880GM-UD2H, A75M-UD2H
Графични адаптери: AMD Radeon HD 4250 (овърклок до 4290), 6450, 6530D, 6550D
Твърд диск: Western Digital Caviar Blue 1000 GB
Захранване: ThermalTake LitePower 350W (W292), 80+ сертифицирано
Охлаждане: AMD box, Arctic Freezer 7 Pro Rev.2
Монитор: BenQ E2220HDP, 1920х1080
Операционна система: Windows 7 Home Premium 64-bit
Драйвер: ATI Catalyst 8.862 (11.6b)
Настройки
Тестовете в игрите проведох в два режима – 1366х768 с намалена детайлност (идентичен с режимите използвани в предходната статия, с изключение на F1 2010, при която профилът беше Low) и 1920х1080 с максимална детайлност. Използваната видеокарта в беше Radeon HD 6970, един от най-мощните ускорители в момента. По този начин в по-ниската резолюция натоварването се прехвърля изцяло към процесора, докато във FullHD лежи почти напълно на плещите на картата. За всички останали тестове използвах само 1920х1080 разделителна способност. Използвах 64-битовите версии във всички случаи, когато това беше възможно.
AIDA 64 – новата версия на популярния доскоро Everest използвах за тестване на производителността на паметта на процесорите. Тестовете провеждах по два пъти и избирах относително по-високия набор резултати.
SiSoftware Sandra Lite 2011 SP3 – използвах вградените тестове за засичане на производителността на паметта. Резултатите са усреднени от две изпълнения.
PCMark 07 – новата версия на популярния тестове пакет за обща производителност излезе наскоро и се предполага да е актуализирана за текущата ситуация. Използвах само общия тест.
PCMark Vantage – макар и порядъчно стар, този тест остава добро мерило за общата производителност на компютъра. Отново използвах само общия тест.
Cinebench 11.5 – често използван пакет за тестване на работата в програми за 3D моделиране и рендване. Базира се на енджина на популярния пакет Cinema 4D. Използвах стандартните настройки.
PovRay 3.7 RC3 – друг популярен рендерер, базиращ се на енджин с отворен код. Отново използвах стандартните настройки и вградения тест.
WinRAR 4.01 – използвах вградения тест на популярния архиватор.
7-zip 9.20 – друг набиращ все по-голяма популярност архиватор. Използвах вградения тест с 32 MB речник и по 4 нишки на процесор.
x.264 bench – готов тест, използваш кодека с отворен код x.264. Използвах стандартните настройки.
CyberLink Media Espresso 6.5 – програма за прекодиране на файлове. Използвах собствен профил да прекодирам 155 MB Mpeg файл към 720p формат с h.264 кодек. Тествах в два режима – чисто софтуерно прекодиране и с използване на ускорение от видеокартата за декодиране и прекодиране на потока.
Photoshop CS5 – може би най-известният професионален редактор на изображения в света. Използвах стандартните настройки, като с хронометър засичах времето за изпълнението на два скрипта. Първият е популярният Retouch Artists Speed Test, вторият е „домашна“ компилация от действия, предоставена ми от моя приятел и колега Георги Павлов. Резултатите са усреденени от 2 изпълнения.
AutoPano Giga 2.5 – Autopano е програма за генериране на панорами от набор от снимки. За тестовете използвах набор от 25 изображения предоставени ми отново от Георги Павлов, като използвах стандартните настройки. Резултатите са усреденени от две изпълнения и засичани с хронометър.
3DMark Vantage – Новата версия 3DMark 11 не поддържа специфичните подтестове за изследване на производителността на отделните подсистеми на чипа, за това използвам до болка познатия 3DMark Vantage. Тестът се проведе в режима Performance.
3DMark11 – Новата версия на бенчмарка работи само в DX11 режим. Използвах режима Performance.
Unigine Heaven 2 – този тест е базиран на реален графичен енджин, разработван от компанията Unigine и демонстрира възможностите на DX11, най-вече теселацията. Използвах новата версия 2.5 на теста. Настройки бяха на максимум с изключен антиалайзинг, а теселацията беше на ниво Moderate.
Aliens vs Predator Benchmark – тестът представя поредица от сцени с участието на пришълците като използва енджина на играта в DX11 режим. Използвах разделителна способност 1366х768 с Medium настройки на текстурите и сенките, изключени SSAO, Advanced Shadow Sampling и антиалайзинг, но с включена теселация и 16х анизотропна филтрация. За FullHD всички настройки бяха на максимум, не беше включен АА.
Dragon Age 2 – отрочето на Bioware е поредната популярна ролева игра на компанията. Обновения графичен енджин използва последната версия на DirectX и натоварва графичните адаптери изключително сериозно. Тестовете бяха проведени в DX11 режим при обща настройка на качеството High за 1366х768, като Screen Space Ambient Occlusion, Diffusion Depth of Field, High Quality Blur и High Resolution Textures бяха изключени. Във Full HD профилът беше Very High с включени всички допълнителни ефекти. Кадрите бяха засичани с FRAPS при кратка разходна на открито в една от локациите на играта.
Formula 1 2010 – поредния автомобилен симулатор от Codemasters, но този път за изключително технологичния спорт на Формула 1. DirectX11 се използва доста активно от графичния енджин под формата на теселация, меки сенки и изчислителни шейдери. Играта беше тествана с профила Ultra за 1920х1080 и Low за 1366х768. Използвах вградения тест, симулиращ състезание на една от пистите. Резултатите са усреднени от 2 изпълнения.
Just Cause 2 – Just Cause 2 е шуутър от трето лице с отворен свят, която ви предоставя много свобода на действието. Графичния енджин използва само DX10/DX10.1, като за CUDA съвместимите модели на NVidia са налични и допълнителни ефекти, като Brokeh Filter и GPU Watter. Настройките бяха средни в 1366х768 и максимални с включен 4х AA за FullHD. Тестовете провеждах с едно от вградените демота на играта – Concrete Jungle.
Crysis 2 – наследникът на популярната игра, използвана вече 3 години като еталон за графично натоварване изненадва със доста по-оптимизирана графика, която освен че върви по-бързо, също и изглежда по-добре. Наскоро той се сдоби и с поддръжка на DX11, пакет с теселирани модели и текстури с голяма резолюция. Настройките на графиката бяха най-ниските за 1366х768, които колкото и странно да е в играта са отбелязани като High. Текстурите с висока резолюция бяха изключени, а Motion Blur оставих на Medium. За 1920х1080 всички настройки бяха на максимум. Tеста проведох с разходка на открито засичана с FRAPS.
Dragon Age: Origins – добавих и вече поостарялата игра за представител на DX9 поколението и като пример за игра с голямо натоварване на процесора. Настройката беше Very High и за двата режима, като в 1366х768 активирах и антиалайзинг за единия от тестовете. Използва FRAPS, като едната зона на тестване беше светилищието в планината, която ползвам обикновено като тест за графични карти. Втората локация беше пазара на град Denerim, която е изключително натоварваща за процесора.