Прехвърлянето към игрите доста опростява нещата – при тях кода не е особено добре разпаралелен, и в повечето случаи предпочитанията са към тактови честоти и кеш памет. За това едва ли е учудващо че X4 980 побреждава макар и с малко във AvP, JustCause 2, Crysis 2 и Dragon Age 2. Изненадата обаче е F1 2010, при която 1100T се представя значително по-зле от 4-ядрения си събрат. Това поведение го имаше и в предишната игра с подобен енджин – Dirt2, като изгледа причината се крие именнно в двигателя на играта, който явно не харесва процесори с брой ядра който не е степен на 2. Другата отличаваща се игра е Civilization 5, която заради оптимизирания си за DX11 енджин и заради самата си специфика показва леки предпочитания към по-големия брой ядра. В общи линии може да се каже, че двата процесора са почти равностойни с леко преимущество на X4 980, като TurboCore помага на 1100Т да не изостава от по-високочестотиния си събрат, с изключение на Dirt 3.
Заключение
Двамата „ветерани“ все още се представят на прилично ниво. Като последни представители на фамилията те ви предлагат висок честотен потенциал, стига да сте склонни да приемете по-голямата консумация на енергия при овърклок. Но дори и в номинален режим те са два доста бързи процесори. За съжаление 6-ядрения модел не успя да блесне убедитлно, като макар че предоставя предимства в някои области на професионално приложение, като рендване, криптиране, архивиране и прекодиране на видео, то в доста от случаите той предлага едва равностойна или дори малко по-ниска производителност от 4-ядрения си събрат. Като цяло освен ако не използвате компютъра си в някоя от споменатите области X4 980 е по-добрият вариант. И все пак – имайте предвид че както 1090Т, така и някои от останалите BE процесори от серията X4 9xx лесно могат да се превърнат съответно във 1100Т или 980 с една проста промяна на множителя в биоса.
No comments yet.