Има ли полза от новите драйвери на AMD?
Както вече ви споменах в статията за Radeon HD 7970, малко преди завършването й излезе нова версия на графичния драйвер на AMD. Макар да няма официална WHQL сертификация от Microsoft, той обещава подобрена производителност и, което е може би по-важно, за първи път предлага поддръжка на Adaptive Anitaliasing и Supersampling AA за игри, използващи DX10 и DX11. Уловката е, че за да работят, играта трябва стандартно да може да работи с MSAA режим, като явно драйвера заменя съответните извиквания на MSAA с AAA/SSAA съответно. Ако играта на поддържа MSАА режими, за съжаление новата екстра няма да работи. Radeon HD 7970 е много бърза и в много случаи се спъва от процесора дори във FullHD режим, така че тези допълнения са повече от удачни. Само можем да съжаляваме, че от компанията не ги предложиха по-рано. Така че скоро след приключването на материала реших да видя каква е ползата от новия драйвер. Ако искате да видите конкретните настройки може да ги проверите от статията за Tahiti, тук няма да влизам в подробности, а само ще ви демонстрирам крайните разултати.
И така явно новия драйвер наистина дава известно предимство, поне в 4xAA режима, като най-голям е прирастът в Aliens vs Predator със 7,5%, следван от Crysis 2 и Battlefield: Bad Company 2 с по 4,4%. В същото време във Dragon Age 2 производителността пада с около 4%, а в останалите игри разликата е в рамките на статистическата грешка. Какво обаче се случва в Ultra режима? Явно новия драйвер най-накрая активира наистина работата с AAA, в следствие на което спада в производителността в някои случаи е драстичен. Тогава какво се е случило при предишното тестване с резултатите в AvP, DA2 и BF:BC2, при които също имаше забележим спад? Този път отделих малко повече време за междинно тестване и изглежда спадът се дължи най-вече на форсирането на 16х анизотропната филтрация в драйверите. За момента не мога да кажа каква е причината за този драстичен спaд в производителността при форсиране на АФ, като по-скоро съм склонен да мисля, че още драйверите не са съвсем оптимизирани. Разбира се, за игрите ползващи 8хАА спада идва и от използването на 8хEQAA режим, който е доста натоварващ.
В края на краищата новите драйвери са полезни за собствениците на новите графични адаптери. А се надявам в скоро време да ви предложа и тестване в SSAA режим.
No comments yet.