Преминавайки към реалните игри, нещата стоят като цяло ясно – Radeon HD 6550D е по-бърз, като единственото подлежащо на обсъждане е размера на разликата, която с дребни изключения варира между малко по-бърз и драстично по-бърз.
В един-единствен случай HD4000 успява да се представи на нивото на 6550D, като това в AvP с изключени сенки. Предвид настройката на ниско ниво на шейдерите, предполагам че това се дължи на по-добрия теселационен блок на чипа. Още по-хубавото в случая е, че си говорим за производителност над 30 кадъра в секунда. Включването на сенките дори на най-ниско ниво обаче рязко променя нещата, като отваря преднина от 30% за модела на AMD, но пък и с двата адаптера кадрите са твърде ниски на тези настройки. Друг случай в който модела на Intel се доближава до този на AMD е в Dragon Age 2 с изключен AA, като разликата е само 15%, като отново смятам, че причината е теселационната производителност. И пак кадрите са над 30. И последното което си струва да се отбележи в полза на модела на Intel е No Render резултата в Civilization V, за пореден път демонстриращ драстичното превъзходство на Intel от гледна точка на процесорна производителност.
Във всички останали случай превъзходството на Radeon HD 6550D пред HD Grapics 4000 е огромно. В редица случаи активирането на 4хАА го увеличава още повече, като явно въпреки достъпа до по-голяма пропускателна способност, качествата на РОП блоковете не са на нужното ниво. Особено брутално е положението в Shogun 2, както и в Battlefield: BC3 и Battlefield 3 с активирани 4хАА. В тези игри HD 4000 не успява да даде игруема производителност в избраните настройки, като към тях може да се добави и Crysis 2, макар и в DX9 режим да не му достига съвсем малко. В някои от случаите могат да се намалят още малко настройките, но конкретно в Shogun и Battlefield 3 единственото спасение може да е сваляне на резолюцията. Основна причина за този недостиг според мен е шейдерната производителност. По съвместителство тези игри се представят доста добре с архитектурата на NVidia, така че изглежда причината е в предпочитанието им към скаларна структура на шейдерите, докато в това отношение архитектурата на Intel прилича повече на предишните поколения на AMD с векторните си АЛУ.
В същото време в Skyrim, AvP, F1 2011, Civilization V и Dragon Age 2 постигнатата производителност е достатъчна поне в режима без АА, като при това настройките са на средно или дори високо ниво, което е доста добра атестация за използваемостта на графичното ядро. Всъщност дори и в останалите игри, с изключение вероятно на Shogun нещата могат да се подобрят с помощта на овърклок, т.е. приложимостта на Gen.7 архитектурата дори в най-съвременните игри е много висока, нещо което не може да се каже за предходните поколения. Така че това е голям напредък за Intel, макар че 6550D остава средно с 50% по-бърз.